Saturday, January 5, 2008

انجليزى ده يا مرسى..!!؟

سلامو عليكووو
يا هلا يا شباب
النهارده السبت.. وده شئ لذيذ.. ليه مش عارف..ما علينا
المهم الخميس اللى فات كان عندنا امتحان فى الذ ماده بناخدها وهيا الكوميونيتى
طبعا الماده دى كلنا ..كلنا.. وانا بقول كلنا..(بنحبها)جدا.. لدرجه اننا بنستنا ميعاد السينمار ولا السيمينار.. بتاعها ده يوم الخميس..بنبقا هنطير من الفرحه عشانه
ويا سلام ع الدكاتره.. كلهم بلا استثناء علماء.. وفاهمين هما بيقولو ايه
طبعا الكلام اللى فوق ده خيال علمى واااضح جدا ولو حصل مش هيبقا ع الارض.. ممكن فى احد العوالم الموازيه
الماده دى اساسا اسمها لا يدل على اى شئ..ماده طب الاسره والبئيه والمجتمع وطب الصناعات..
يعنى ايه.. الله اعلم
ثانيا..بناخد فيها ايه.. ده المصيبه الكبرى. لاننا فى كل ماده بناخد حاجه ليها علاقه بالجسم البشرى و احتمال تفيدنا فى اى حاجه فى يوم من الايام
لكن الماده دى.. نو.. بيج نووو كمان..
شويه شباتر عن الاداره.. وشابتر تانى عن الاحصاء وواحد ااقتصاد.. وواحد خغرافيا..وواحد اداره اعمال..ده ناقص يحطو شبتر صيانه وشبتر العاب برمائيه
انا بدرس اداره ليييه؟؟ انا مش عارف هو انا فى تجاره؟؟
وده خلانى فى مره اسئل الدكتور اللذيذ جدا اللى بيدينا..
يا دكتور احنا بناخد الماده دى ليه اساسا
بص يا عمرو.. الماده دى مهمه.. عشان لو حبيت تفتح مستشفى خاص.. او ربنا كرمك وبقيت وزير صحه.لازم تعرف القوانين والسياسات اللى بتمشى بيها الدوله الصحه
ولازم تكون فاهم برنامج اسئل استشير بتاع تنظيم الاسره
يا نهار اسود..الماده بندرسها عشان ولا حاجه.. عشان حاجات مش موجوده
هو انا لاقى اكل عشان افتح مستشفى خاص.. لا ولو ربنا كرمنى وبقيت وزير صحه
ده عند امه يا ادهم..مش عارفين فيه تكليف وتعيين ولا لا.. وده بيقولى وزير صحه
كان فيه كلام تانى عايز اقوله.. بس نسيت.. بعدين بقا
سلاموووز

5 قولى رايك فى الحوار ده..:

Anonymous said...

ياسلام على الجمال
بيجهزوك تبقي وزير صحة من دلوقتي في نجاح تعليمي اكتر من كده
لا وكمان تفتح مستشفى يا سلام
ده بدل ما تشكرهم
شعب غريب والله
عايزين يعملوا ايه تاني يولعوا في نفسهم
(طبعا الكلام ده من ورا ورا ورا ورا ورا ورا قبل قلبي بمليار ميل)

Ali Korkor said...

انا من قبل ما اقرا البوست يا عمرو كنت لسه ذاكر النقطلة دي في بوست عندي

اقتباس
(( انا كنت بفكر اخلي انقاذ الناس ده الدافع اللي يخليني اذاكر
بس المشكلة اني لو عملت كده هقعد اسقط في الكومينيتي لحد ما يرث الله الارض و من عليها))
نهاية الاقتباس

و بعدين هو الدكتور اللي انت سألته ده يا عمرو مش مكسوف من نفسه ؟
راجل طويل عريض محترم و دكتور كوميونيتي

amraction said...

بص يا سيد على..فى بعض الدكاتره عندنا..مش بعضهم كلهم..كل واحد منهم فاكر ان مادته هيا الامل فى انتشار السلام فى العالم والقضاء ع الامراض كلها..بيبقوواخدين حبوب كدب عشان يعرفو يعيشو الدور

amraction said...

ويا على باشا.. انت منور دايما البلوج...ده انت صاحب مكان يا راجل..منتاش عزول ولا حاجه

قليل من التفكير said...

أسمحلي أختلف معاك

المادة ديه هي اللي عامله الفرق في المستوي الصحي بين دول العالم الاول .. والدول النامية زيينا كده